Daca nu vizualizezi corect acest newsletter - click aici
Informare nr.: 286644 - 2018

Stimate Client,

In toate tarile membre Uniunii Europene (UE), incepand cu data de 25.05.2018, devine aplicabil Regulamentul 2016/279 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date, cunoscut si sub acronimul GDPR (General Data Protection Regulation).

GDPR intareste vechea legislatie si o uniformizeaza la nivelul tuturor tarilor din UE. In Romania, exista in prezent Legea 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestora, ale carei prevederi au fost aplicate deja de Raiffeisen Bank. In documentele contractuale, trimiterile la Legea 677/2001 vor fi inlocuite cu mentiuni privind GDPR.

Din acest motiv, Conditiile generale de derulare a operatiunilor bancare pentru persoane fizice (CGB-PF) vor fi actualizate in sectiunea Prelucrarea datelor cu caracter personal. Va descriem mai jos principalele modificari:
CARE SUNT DATELE CU CARACTER PERSONAL
Orice informatie prin care o persoana fizica devine identificabila, cum ar fi: un nume, un numar de identificare, date de localizare, un identificator online, unul sau mai multe elemente specifice identitatii sale fizice, fiziologice, genetice, psihice, economice, culturale sau sociale etc.
CE INSEAMNA PRELUCRAREA DE DATE CU CARACTER PERSONAL
Orice operatiune sau set de operatiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fara utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi: colectarea, inregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea, modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, dezvaluirea prin transmitere (inclusiv catre terti), diseminare sau punere la dispozitie in orice alt mod, alaturarea/alinierea ori combinarea, blocarea/restrictionarea, stergerea sau distrugerea.
CARE SUNT CATEGORIILE DE PERSOANE FIZICE ALE CAROR DATE POT FI PRELUCRATE
Datele cu caracter personal care sunt prelucrate de catre Raiffeisen Bank apartin urmatoarelor categorii de persoane fizice: client (chiar si dupa incetarea relatiei contractuale), reprezentantii legali sau conventionali ai clientului, imputernicitii pe cont/utilizatorii ai clientului, codebitori, garanti, beneficiarii reali, precum si membrii familiilor acestora.
DE CE PRELUCREAZA RAIFFEISEN BANK DATE CU CARACTER PERSONAL
Raiffeisen Bank prelucreaza date cu caracter personal in scopul indeplinirii obligatiilor legale, pentru a respecta prevederile contractelor incheiate cu clientii sai si pentru a optimiza fluxurile de lucru si reglementarile interne , astfel incat fiecare client sa aiba parte, zi de zi, de servicii si produse mereu imbunatatite. De asemenea, atunci cand deveniti clientul Raiffeisen Bank sau cand folositi serviciile si produsele bancii, in baza consimtamantului deja exprimat, veti putea primi comunicari prin care ne facem cunoscute ofertele.
CATRE CINE POATE DEZVALUI RAIFFEISEN BANK DATELE CU CARACTER PERSONAL SI IN CE TARI POATE TRANSFERA ACESTE DATE
Banca poate dezvalui datele cu caracter personal catre urmatoarele categorii de destinatari: clientilor si imputernicitilor acestora, reprezentantilor Raiffeisen Bank, altor persoane fizice sau juridice care prelucreaza datele personale in numele Raiffeisen Bank, entitatilor din Grupul Raiffeisen, partenerilor contractuali ai Raiffeisen Bank si ai entitatilor din Grupul Raiffeisen, imputernicitilor Raiffeisen Bank in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal, autoritatilor judecatoresti, autoritatilor publice centrale, autoritatilor publice locale, organizatiilor internationale, furnizorilor de servicii si de bunuri, birourilor de credit, societatilor de asigurare si reasigurare, organizatiilor profesionale, organizatiilor de cercetare a pietei, agentiilor de colectare a debitelor/recuperare a creantelor.

De asemenea, poate sa transfere anumite categorii de date cu caracter personal in afara Romaniei, in state din cadrul UE/ SEE, cat si in afara UE/SEE. Puteti obtine o lista actualizata cu statele unde se transfera datele cu caracter personal accesând Politica privind protectia datelor cu caracter personal si confidentialitatea datelor, disponibila la link-ul https://www.raiffeisen.ro/despre-noi/politica-de-confidentialitate .
CARE SUNT DREPTURILE PERSOANELOR VIZATE:
DREPTUL LA INFORMARE - dreptul de a fi informat cu privire la prelucrarea si protejarea datelor cu caracter personal de catre Raiffeisen Bank;
DREPTUL DE ACCES LA DATE - dreptul de a obtine de la operatorul de date (precum Raiffeisen Bank si Biroul de Credit) confirmarea faptului ca datele cu caracter personal sunt sau nu prelucrate de catre acesta;
DREPTUL LA RECTIFICARE - dreptul de a obtine rectificarea datelor inexacte, precum si completarea datelor incomplete;
DREPTUL LA STERGEREA DATELOR ("DREPTUL DE A FI UITAT") - dreptul de a obtine, in masura in care sunt indeplinite conditiile legale, stergerea datelor cu caracter personal;
DREPTUL LA RESTRICTIONAREA PRELUCRARII - dreptul de a obtine, in masura in care sunt indeplinite conditiile legale, marcarea datelor cu caracter personal stocate, cu scopul de a limita prelucrarea ulterioara a acestora;
DREPTUL LA PORTABILITATEA DATELOR - dreptul de a primi datele cu caracter personal într-o modalitate structurata, folosita in mod obisnuit si intr-un format usor de citit, precum și dreptul ca aceste date să fie transmise de către Raiffeisen Bank S.A. către alt operator de date, în măsura în care sunt îndeplinite condițiile legale;
DREPTUL LA OPOZITIE - dreptul de a se opune în orice moment, din motive intemeiate si legitime legate de situatia particulara, ca datele cu caracter personal sa faca obiectul unei prelucrari, în măsura în care sunt îndeplinite condițiile legale;
DREPTUL DE A NU FI SUPUS UNEI DECIZII INDIVIDUALE - dreptul de a cere si de a obtine retragerea, anularea sau reevaluarea oricarei decizii bazate exclusiv pe prelucrari efectuate prin mijloace automate (incluzând crearea de profiluri) care produce efecte juridice sau afectează în mod similar, într-o măsură semnificativă, persoanele vizate;
DREPTUL DE A SE ADRESA JUSTITIEI SAU AUTORITATII NATIONALE DE SUPRAVEGHERE A PRELUCRARII DATELOR CU CARACTER PERSONAL - dreptul de a se adresa cu plângere Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, respectiv de a se adresa justitiei pentru apararea oricaror drepturi garantate de legislația aplicabilă în domeniul protectiei datelor cu caracter personal, care au fost încalcate.
In cazul in care nu sunteti de acord cu modificarile prezentate mai sus, pana la 1 august 2018, aveti dreptul de a denunta in mod unilateral contractul cu Raiffeisen Bank fara a suporta penalitati si fara a fi necesara invocarea unui motiv. Ulterior acestei date, modificarile vor fi considerate acceptate.

Pentru informatii complete privind toate modificarile mentionate, puteti consulta ANEXA 1 atasata. De asemenea, ne puteti contacta telefonic la *2000, pe e-mailul centrala@raiffeisen.ro, va puteti adresa responsabilului pentru Protectia datelor la adresa dpo@raiffeisen.ro sau puteti cere detalii in orice agentie Raiffeisen Bank.

Cu prietenie,
Echipa Raiffeisen Bank
Call Center Raiffeisen Direct
*2000
Luni - Vineri: 8:00 - 22:00
Sambata: 9:00 - 17:30
Program non-stop: suportul operatorului nostru virtual ANA
Numar cu tarif normal apelabil
din orice retea din intreaga tara.
Ai primit acest email deoarece adresa ta este in baza de date a Raiffeisen Bank S.A., ca urmare a exprimarii acceptului tau pentru primire mesaje de informare Acest mesaj iti este transmis cu scopul de a te informa cu privire la serviciile/ produsele sau activitatile desfasurate/ce urmeaza a fi desfasurate de Raiffeisen Bank S.A. Potrivit legii privind comertul electronic, acest mesaj nu poate fi considerat spam, deoarece : • contine datele de identificare ale expeditorului si instructiuni de dezabonare; • primirea ofertei nu te implica financiar. Citeste Termenii legali.

Daca doresti sa te dezabonezi apasa urmatorul link: Click aici.
www.raiffeisen.ro