Daca nu vizualizezi corect acest newsletter - click aici
Nr. de inregistrare 400722-2018
Data 01.08.2018

Buna ziua,

Va rugam sa gasiti disponibilitate sa parcurgeti informatiile importante de mai jos.

Incepand cu 01.07.2014 si 01.01.2016 a intrat in vigoare legislatia privind schimbul de informatii financiare emisa de Statele Unite ale Americii (SUA): FATCA - The Foreign Account Tax Compliance Act. Acordul FATCA incheiat intre Romania si Statele Unite ale Americii a fost ratificat prin Legea nr. 233/2015 privind imbunatatirea conformarii fiscale internationale si pentru implementarea FATCA, respectiv legislatia privind schimbul de informatii financiare emisa de catre OECD (Organizatia Economica de Cooperare si Dezvoltare) si Comisia Europeana: CRS - Common Reporting Standard. Romania asigura cadrul legal prin transpunerea prevederilor europene in cadrul Legii nr. 207/2015 privind Codul de Procedura Fiscala. Pentru a se conforma legislatiei mentionate, Raiffeisen Bank S.A. identifica printre clientii sai persoanele relevante FATCA/CRS si transmite anual catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala (A.N.A.F.) informatiile personale si datele financiare ale acestora. 

In acest context, Raiffeisen Bank S.A. (Banca) are obligatia de a stoca informatic pentru toti clientii sai, relevanti FATCA/CRS, urmatoarele categorii de date: identificatorul fiscal (TIN), rezidenta fiscala, data si locul nasterii, precum si domiciliul clientilor persoane fizice. Mai multe informatii despre TIN puteti gasi la: https://www.irs.gov/individuals/international-taxpayers/taxpayer-identification-numbers-tin si la https://www.oecd.org/tax/automatic-exchange/crs-implementation-and-assistance/tax-identification-numbers/

In vederea informarii dumneavoastra in legatura cu cele de mai sus, am facut toate demersurile pentru a va contacta, folosindu-ne de informatiile comunicate de dumneavoastra in relatia cu Banca.

In continuare, va solicitam prezentarea in orice agentie Raiffeisen Bank S.A. pana cel mai tarziu la data de 15.09.2018, pentru efectuarea tuturor demersurilor de comunicare catre Banca si/sau actualizare a datelor dumneavoastra mentionate mai sus. In cazul in care nu aveti in apropiere o agentie Raiffeisen Bank S.A., puteti scrie la fatca@raiffeisen.ro.

Instructiuni de completare a formularelor fiscale:

Daca nu platiti taxele in SUA, atunci completati formularul W-8BEN alaturi de un act de identitate non SUA.

Daca aveti rezidenta fiscala in SUA si nu platiti taxele in SUA, atunci completati formularul W-8BEN.

Daca aveti rezidenta fiscala in SUA si platiti taxele in SUA, atunci completati formularul W9.

Daca aveti cetatenie a SUA si platiti taxele in SUA, completati formularul W9. Daca aveti cetatenie a SUA, dar nu platiti taxele in SUA, atunci completati formularul W-8BEN.

Daca sunteti nascut in SUA, completati formularul W9, daca inca platiti taxele in SUA. Daca sunteti nascut in SUA, dar nu mai platiti taxele in SUA, atunci completati formularul W-8BEN alaturi de un act de identitate non SUA si un certificat de renuntare la cetatenia de SUA.

Toate documentele solicitate se trimit la fatca@raiffeisen.ro

Formularele FATCA se regasesc pe site-ul IRS:
formularul W9: https://www.irs.gov/pub/irs-pdf/fw9.pdf
formularul W-8BEN: https://www.irs.gov/pub/irs-pdf/fw8ben.pdf

Nefurnizarea datelor solicitate in conditiile de mai sus va conduce la decizia unilaterala a Raiffeisen Bank S.A. de blocare, incepand cu data de 25.09.2018, a contului curent si a tuturor produselor deschise pe numele dumneavoastra, urmata de inchiderea, pana la data de 30.11.2018, a tuturor produselor si serviciilor detinute la Banca. Justificarea acestor decizii se regaseste in dispozitiile legale in vigoare aplicabile si in prevederile din Conditiile Generale de Derulare a Operatiunilor Bancare pentru Persoane Fizice (CGDOB). La expirarea termenului limita de 30.11.2018, Banca va efectua toate demersurile pentru inchiderea tuturor produselor si serviciilor in absenta dumneavoastra, inclusiv demersurile de recuperare a creantelor, in conformitate si cu respectarea prevederilor legale in vigoare.

Dupa momentul inchiderii tuturor produselor si serviciilor detinute de dumneavoastra, Banca va va pune la dispozitie, conform normelor si procedurilor interne ale Bancii si cu respectarea prevederilor legale aplicabile, soldurile creditoare inregistrate la data inchiderii pentru produsele bancare detinute de dumneavoastra si inchise conform celor de mai sus.

Toate informatiile cu privire la situatia portofoliului de produse si servicii detinute de dumneavoastra va vor fi aduse la cunostinta la data prezentarii in agentie sau la momentul contactarii Bancii in modalitatile mentionate prin prezenta, cu respectarea procedurilor si normelor interne ale Bancii.

Totodata, in temeiul dispozitiilor din CGDOB, in toate cazurile de incetare a relatiilor de cont cu Banca, clientul titular de cont se obliga sa restituie Bancii toate formularele de cec, bilet la ordin si cambie aflate in posesia sa. Drept urmare, in situatia in care Banca v-a acordat aceste instrumente de plata, va solicitam ca in termenul mentionat in prezenta notificare sa restituiti Bancii toate formularele de cec, bilet la ordin si /sau cambie.

Avand in vedere faptul ca detineti un credit/card de credit la Raiffeisen Bank S.A. si luand in considerare aspectele mentionate mai sus (respectiv blocarea produselor detinute de dumneavoastra la Banca, inclusiv a cardului de credit), rambursarea creditului se va efectua in acelasi cont bancar utilizat pana acum pentru fiecare credit/card de credit in parte, cont care urmeaza a fi folosit strict in vederea rambursarii creditului/creditelor dumneavoastra, la termenele si in conditiile stipulate in Contractul/Contractele de Credit/ Card de Credit, neputand fi utilizat in alte scopuri decat cele privind rambursarea creditului.

Mentionam ca, pana la rambursarea integrala a creditului, veti datora Bancii costurile conform prevederilor Contractului de Credit.

De asemenea, va aducem la cunostinta faptul ca in caz de nerespectare a obligatiei de plata asumate in conditiile stipulate in Contractul/Contractele de Credit/ Card de Credit, astfel cum a fost mentionat mai sus, veti fi decazut din beneficiul termenului de plata si se va declara scadenta anticipata a creditului (respectiv retragerea limitei de credit) detinut/detinute de catre dumneavoastra la Raiffeisen Bank S.A., Banca urmand a efectua toate demersurile de recuperare a creantei, in conformitate si cu respectarea prevederilor legale in vigoare.​

In speranta ca veti da curs celor comunicate prin prezenta notificare, va multumim anticipat pentru colaborare!

Cu stima,
Raiffeisen Bank S.A. prin 
Eliza Gheorghe
Manager Dezvoltare si Implementare Strategie Clienti Persoane Fizice
Luni - vineri: 8:00 - 22:00
Sambata: 9:00 - 17:30

Program non-stop: suportul operatorului nostru virtual ANA

Numar cu tarif normal apelabil din orice retea din intreaga tara
www.raiffeisen.ro
Acest mesaj reprezinta o notificare din partea Raiffeisen Bank S.A., care ti-a fost transmisa in temeiul obligatiilor legale sau contractuale de informare ce revin Raiffeisen Bank S.A., cu respectarea prevederilor contractuale aplicabile cu privire la comunicarea notificarilor.
Pentru mai multe informatii privind prelucrarea datelor cu caracter personal, acceseaza Politica privind protectia datelor cu caracter personal si confidentialitatea. Citeste Termenii Legali.

Daca nu mai doriti sa primiti informatii pe email din partea Raiffeisen Bank S.A.,
apasati pe urmatorul link: Click aici.
Call